سارة نخلة تهاجم الراقصة هندية بعد رمي كلبها المصاب في الشارع

أرشيف فوشيا
لين محمد
9 يناير 2023,7:19 ص

أحدثت الراقصة المعتزلة هندية حالة من الغضب بين رواد مواقع التواصل الاجتماعي، بعد انتشار مقطع فيديو لها وهي ترمي كلبها المصاب بقدمه وسط الكلاب الضالة، ومغادرتها المكان دون الالتفات له.
وشاركت الممثلة والمذيعة السورية سارة نخلة عبر حسابها في "فيسبوك" مقطع فيديو للراقصة هندية أثناء رمي كلبها المصاب في الشارع، وهاجمت تصرفها وطريقتها في الرد على منتقديها.

سارة نخلة تهاجم هندية

الرقاصة دي اسمها هندية يوم ما كلبها رجله اتكسرت راحت رمته فالشارع مش قادر يتحرك عديمة الضمير حسبنا الله ونعم الوكيل...

Posted by Sarah Nakhleh on Sunday, January 8, 2023

وأرفقت نخلة الفيديو بتعليق، كتبت فيه: "الرقاصة دي اسمها هندية يوم ما كلبها رجله اتكسرت راحت رمته فالشارع مش قادر يتحرك عديمة الضمير ..حسبنا الله ونعم الوكيل فيكي يا شيخة اشوف فيكي يوم.. و ليها عين تشتم و تبجح مع اي حد بيدخل يكلمها".

وأوضحت الفنانة أن فتاة تدعى "ايسما" أخذت الكلب إلى عيادة الطبيب البيطري،وأجرت له صورة أشعة.
كما انتقدت نخلة أسلوب هندية في الحديث مع متابعيها والتعرض لهم بالسب والشتم، واصفةً إياه بـ"قلة أدب"، لا سيما حينما قالت لإحدى المتابعات "أنا ستك يا خدامة".

وردت نخلة على إهانة هندية للمتابعة، بالقول: "عايزة اقولك يا هندية يا رقاصة، ما فيش حاجة اسمها خدامة هي اسمها المساعدة و تاني حاجة كفايا انها بتشتغل بشرفها..ادخلوا اتفرجوا على الرقاصة لما تردح".

وتظهر هندية في مقطع الفيديو تخرج من سيارتها ممسكةً بكلبها المصاب، ثم ترميه في الشارع وسط الكلاب الضالة، بعدها تعود إلى سيارتها تاركةً إياه دون أدنى رحمة.

هندية ترد على المهاجمين

وبعد تعرضها للهجوم، خرجت في بث مباشر عبر حسابها في "فيسبوك"، وقالت: "يا بنت انت وياها انتو شوية لمامة راجل أو ست.. عاملين فيها رحمة أنهي رحمة، هي الرحمة أنكم تشتموا الناس، الرحمة والأصول تقولولي خلي بالك أنتي عملتي كذا، أنا رميت الكلب في الشارع، في حاجة، مين ليه عندي حاجة أنا حرة".

المتابعون يهاجمون هندية



وهاجم المتابعون الراقصة، فكتبت إحداهن: "بترميه علي الرصيف ياشيخه مصعبش عليك وهو مش عارف يتحرك والكلاب يتالف حواليه عشان غريب عنهم حسبي الله ونعمه الوكيل فيكي روح خرسا مش عارفه تعبر عن وجعها يارب ارحم يا رب ارحم من قسااااوه القلوب".

وأضافت أخرى: "انتو هيسيبوا الست دي يعني رمت الكلب وبتبجح كمان وتشتم ف منظمات حقوق الحيوان".

google-banner
foochia-logo